TELVERDE este un serviciu avansat de telecomunicatii, functional la nivel national, care permite abonatilor receptionarea apelurilor, prin intermediul unui numar unic de acces, si dirijarea acestora în functie de un set de parametri predefiniti (timp, origine, cota procentuala).


Tarifarea apelurilor la serviciul TELVERDE se face întotdeauna în contul abonatului, utilizatorul putând apela acest serviciu în mod gratuit, formând un numarul unic de acces (codul de acces 0800, urmat de codul de abonat alcatuit din 5 cifre).
Serviciul TELVERDE poate fi apelat atât de la terminale conectate la liniile telefonice analogice sau digitale (telefon, fax, PBX, ISDN, etc.), cât si de la posturi publice. În situatia în care serviciul este apelat de la un post public, nu este necesara folosirea cartelei telefonice, accesul fiind permis ca si în cazul unui apel de urgenta.

A) FUNCTIONALITATE DE BAZA

1. Numar unic de acces - reprezinta un numar de forma 0800 xxxxx, care poate fi apelat la nivel national.

1.1. Descriere

Functionalitate ce permite abonatului cu una sau mai multe linii telefonice sa aiba un singur numar de acces.
În acelasi timp, aceasta functionalitate ofera utilizatorului posibilitatea sa apeleze serviciul TELVERDE , indiferent de zona geografica în care se afla acesta sau abonatul apelat. În situatia în care zonele de origine si de destinatie a apelului sunt diferite, nu este necesara utilizarea unor numere de telefon diferite, în functie de zona de destinatie, sau formarea prealabila a prefixului de judet.
Apelurile catre un numar unic de acces sunt finalizate, fie cu un numar de telefon fix, fie cu un mesaj înregistrat din cadrul platformei.

1.2. Parametri

1.2.1. Codul de acces - 0800 - indica utilizatorului tipul serviciului accesat si este unic pentru toti abonatii serviciului TELVERDE.

1.2.2. Codul de abonat - XXXXX - este un numar format din 5 cifre, care indica identitatea abonatului la serviciu si poate fi stabilit fie de catre operatorul serviciului, fie ales de catre abonatul la serviciu din lista codurilor existente.

2. Taxarea inversa - reprezinta modalitatea de tarifare a apelurilor în contul abonatului serviciului TELVERDE.

2.1. Descriere

Functionalitate ce permite utilizatorului accesul gratuit la serviciul TELVERDE. Informatiile necesare tarifarii apelurilor sunt colectate si stocate în platforma si ulterior procesate în vederea facturarii în contul abonatului la serviciu. Tarifarea convorbirilor se face în functie de durata acestora si distanta dintre zona de origine a apelului si zona de destinatie a acestuia.

2.2. Parametri

2.2.1. Durata convorbirii - reprezinta perioada de timp dintre momentul de început al convorbirii si sfârsitul acesteia.

2.2.2. Originea apelului - reprezinta zona geografica (judetul) sau numarul de telefon de la care a fost initiat apelul.

2.2.3. Destinatia apelului - reprezinta destinatia specificata de abonatul serviciului catre care acesta doreste sa dirijeze apelurile (numar real sau mesaj standard/personalizat).

3. Rutarea - reprezinta operatiunea de dirijare a apelurilor catre una sau mai multe destinatii în functie de anumiti parametri predefiniti (timp, origine, cota procentuala).

3.1. Descriere

Functionalitate ce permite abonatului la serviciu sa stabileasca destinatii specifice pentru fiecare apel în functie de momentul la care acesta a fost generat, originea apelului sau o cota procentuala/repetitiva asociata fiecarei destinatii, asigurând astfel o distributie uniforma a traficului.
Permite, de asemenea, dirijarea apelurilor catre un mesaj înregistrat în cazul în care destinatia initiala nu raspunde sau este ocupata. Posibilitatea de dirijare a apelului catre un mesaj înregistrat, oferita de aceasta functionalitate, permite abonatului sa furnizeze diferite informatii utilizatorilor serviciului cu privire la produsele sau serviciile sale, precum si la starea serviciului la momentul respectiv (Ex.: "În aceasta perioada serviciul nu este disponibil…,etc"), evitându-se astfel nefinalizarea apelului.
Aceasta functionalitate ofera utilizatorilor posibilitatea de a avea acces la serviciul abonatului, indiferent de momentul în care îl apeleaza sau zona geografica de unde îl apeleaza.

3.2. Parametri

3.2.1. Timp - reprezinta perioada de timp definita de abonatul serviciului în care acesta doreste sa dirijeze apelurile receptionate catre destinatii specifice (numar de telefon sau mesaj înregistrat).

3.2.2. Originea apelului - reprezinta zona geografica (judetul) sau numarul de telefon de la care a fost initiat apelul.

3.2.3. Cota procentuala - reprezinta numarul de apeluri receptionate pe unitatea de timp, exprimat în procente, ce urmeaza sa fie dirijate catre o destinatie specifica (numar real sau anunt înregistrat).

4. Destinatia de rutare - reprezinta destinatia specificata de abonatul serviciului catre care acesta doreste sa dirijeze apelurile (numar real sau mesaj standard/personalizat).

4.1. Descriere

Aceasta functionalitate permite finalizarea apelurilor la o destinatie specificata de abonat. Aceasta destinatie poate fi un numar de telefon sau un mesaj înregistrat.

4.2. Parametri

4.2.1. Numar real - caracteristica ce permite abonatului sa receptioneze apelurile utilizatorilor serviciului, cu specificatia ca în spatele acestui numar real poate exista fie o linie telefonica individuala sau un grup hunting, fie o linie ISDN.

4.2.2. Mesaj înregistrat - caracteristica ce permite abonatului TELVERDE sa aduca la cunostinta utilizatorilor sai informatii (cu privire la starea destinatiilor, a programului de lucru, etc.). Abonatul serviciului dispune de libertatea de a alege tipul mesajelor ce urmeaza a fi folosite de catre acesta, utilizând, fie un mesaj standard, fie un mesaj personalizat. În cazul mesajului standard, continutul acestuia este ales de catre abonat din lista celor înregistrate de catre Romtelecom clientilor sai, în timp ce, în cazul mesajului personalizat, continutul acestuia este stabilit de catre abonat si poate fi înregistrat de acesta într-un format compatibil cu platforma de retea inteligenta (pcm). Limba în care este înregistrat mesajul poate fi: româna sau engleza, cu specificatia ca poate fi folosita numai una la alegere.

4.2.3. Destinatia logica - caracteristica ce permite abonatului sa-si defineasca alternativele de dirijare a apelurilor pentru cazurile în care destinatia apelata nu raspunde sau este ocupata. În aceste cazuri apelul fiind dirijat catre un mesaj înregistrat.

B) FUNCTIONALITATI SUPLIMENTARE

1. Redirectionarea apelului în caz de ocupat sau nu raspunde - îndrumarea apelului catre o destinatie alternativa (mesaj preînregistrat).

1.1. Descriere

Functionalitate ce permite redirijarea apelului catre un mesaj înregistrat, daca numarul real la care a fost dirijat apelul nu raspunde, dupa o anumita perioada (secunde), sau este ocupat.

1.2. Parametri

1.2.1. Mesaj înregistrat - caracteristica ce permite abonatului TELVERDE sa aduca la cunostinta utilizatorilor sai informatii (cu privire la starea destinatiilor, a programului de lucru, etc.). Abonatul serviciului dispune de libertatea de a alege tipul mesajelor ce urmeaza a fi folosite de catre acesta, utilizând, fie un mesaj standard, fie un mesaj personalizat.
În cazul mesajului standard, continutul acestuia este ales de catre abonat din lista celor înregistrate de catre Romtelecom clientilor sai, în timp ce, în cazul mesajului personalizat, continutul acestuia este stabilit de catre abonat si poate fi înregistrat de acesta într-un format compatibil cu platforma de retea inteligenta (pcm). Limba în care este înregistrat mesajul poate fi: româna sau engleza, cu specificatia ca poate fi folosita numai una la alegere.

1.2.2. Numar secunde apel înainte de rutare în cazul "nu raspunde" - între 10 si 30 secunde.

2. Rutarea în functie de timp - distribuirea apelurilor pe destinatii specifice, în functie de momentul la care acestea au fost generate.

2.1. Descriere

Functionalitate ce permite tratarea apelurilor diferit, în functie de data, tipul zilei si/sau ora la care au fost generate , si crearea unor aranjamente de rutare particulare pentru fiecare dintre acestea. Rutarea apelurilor se face în functie de ferestrele de timp definite, periodice sau temporare.

2.2. Parametri

2.2.1. Mesaj de întâmpinare - secventa audio ce contine formula de întâmpinare adresata utilizatorilor serviciului TELVERDE. Acesta poate definit fie de catre platforma, fie de catre abonat - mesaj personalizat.

2.2.2. Fereastra de timp periodica - reprezinta un interval de timp predefinit, repetabil (saptamânal, lunar), în care apelul va fi dirijat catre o destinatie definita de catre abonat (numar real sau mesaj înregistrat) (ex. Lu-Vi: 8.00-16.00 - numar de telefon/ Lu-Vi: 16.00-22.00 - mesaj înregistrat).

2.2.3. Fereastra de timp temporara - reprezinta un interval de timp predefinit în care apelul va fi dirijat catre o destinatie stabilita de catre abonat (numar real sau mesaj înregistrat). În acest fel, este posibila definirea de catre abonat a unei rute particulare pentru perioadele de vacanta sau alte situatii speciale similare, precum si crearea de catre Romtelecom a unor ferestre de timp temporare globale puse la dispozitia abonatilor, care sunt utilizate pentru a acoperi sarbatorile de interes comun cum ar fi: Paste, Craciun, etc.

2.2.4. Mesaj înregistrat - caracteristica ce permite abonatului TELVERDE sa aduca la cunostinta utilizatorilor sai informatii (cu privire la starea destinatiilor, a programului de lucru, etc.).
Abonatul serviciului dispune de libertatea de a alege tipul mesajelor ce urmeaza a fi folosite de catre acesta, utilizând, fie un mesaj standard, fie un mesaj personalizat.
În cazul mesajului standard, continutul acestuia este ales de catre abonat din lista celor înregistrate de catre Romtelecom clientilor sai, în timp ce, în cazul mesajului personalizat, continutul acestuia este stabilit de catre abonat si poate fi înregistrat de acesta într-un format compatibil cu platforma de retea inteligenta (pcm).
Limba în care este înregistrat mesajul poate fi: româna sau engleza, cu specificatia ca poate fi folosita numai una la alegere.
3. Rutarea în functie de origine - reprezinta dirijarea apelului în functie de zona sa de origine.

3.1. Descriere

Aceasta functionalitate permite rutarea apelului în functie de originea acestuia. Identificarea liniei chematoare - facilitate a retelei telefonice - furnizeaza informatia de baza privind stabilirea originii chematorului. Daca reteaua nu poate furniza aceasta facilitate, se poate asigura identificarea partiala a originii chematorului, respectiv judetul de provenienta (ex: prefix judet / cod centrala - pt. Bucuresti).
Originile apelurilor pot fi grupate în zone de origine si pentru fiecare astfel de zona pot fi specificate aranjamente de rutare diferite. Zonele de origine se pot suprapune partial. În acest caz, trebuie folosita rutarea în functie de timp pentru alegerea destinatiei.
Apelurile provenite dintr-o zona nedefinita sunt rutate catre un numar de telefon indicat de abonatul serviciului TELVERDE, un mesaj înregistrat sau rejectare.
Pentru rutarea în functie de origine, abonatul poate stabili judetul sau zona de origine (mai multe judete grupate) de la care doreste sa receptioneze apelurile. Apeluri pot fi dirijate catre un numar real sau mesaj înregistrat.

3.2. Parametri

3.2.1. Prefix de judet - reprezinta o combinatie de 2 cifre care identifica aria de numerotare din interiorul tarii. Acest prefix combinat cu un numar de abonat constituie numarul national. În cazul Bucuresti-lui prefixul este 1.

3.2.2. Cod de centrala - reprezinta o combinatie de 3 cifre pentru Bucuresti si 2 cifre pentru provincie, prin care se poate identifica centrala telefonica la care este conectat un utilizator.

3.2.3. Numarul de zone de origine - maxim 50.

4. Distributia apelurilor - repartizarea traficului pe destinatii.

DISTRIBUTIA PROCENTUALA

4.1. Descriere

Aceasta functionalitate permite rutarea apelurilor în functie de cota procentuala asociata fiecarei destinatii, asigurând astfel o distributie uniforma a traficului total. Însumarea cotelor procentuale ale traficului realizat va trebui sa reprezinte 100%. Când un nou apel este initiat, distributia traficului curent poate fi determinata de cota procentuala prestabilita.
Astfel, se permite distributia apelurilor spre doua sau mai multe destinatii (un punct de raspuns- numar real sau un mesaj înregistrat) în functie de o regula procentuala stabilita de abonat. Principiul de distribuire a apelurilor este: "Dupa fiecare rutare spre una din destinatii, cotele de distribuire a apelurilor se recalculeaza dinamic, functie de cotele procentuale predefinite si totalul apelurilor cumulate pâna la acel moment."

4.1.2. Parametri

4.1.2.1. Cota procentuala - reprezinta numarul de apeluri receptionate pe unitatea de timp, exprimat în procente, ce urmeaza sa fie dirijate catre o destinatie specifica (numar real sau anunt înregistrat).

DISTRIBUTIA PENTRU FIECARE AL N-lea APEL

4.2. Descriere

Aceasta functionalitate permite rutarea fiecarui de al "N" - lea apel spre o destinatie predefinita de abonat care poate fi un numar real sau un mesaj înregistrat.

4.2.2. Parametri

4.2.2.1. Fiecare al "N"-lea apel

5. Anunt specific de abonat - mesaj personalizat înregistrat.

5.1. Descriere

Aceasta functionalitate permite dirijarea apelului catre un mesaj înregistrat, abonatul putând specifica continutul mesajului în functie de diferite criterii (ex: "toate liniile ocupate", "ore/zile nelucratoare" ).
Continutul mesajului personalizat este stabilit de catre abonat si poate înregistrat de acesta într-un format compatibil cu platforma de retea inteligenta (pcm).

5.2. Parametri

5.2.1 Limba în care este înregistrat mesajul poate fi: româna sau engleza, cu specificatia ca poate fi folosita numai una la alegere.

6. Autentificare - limitarea accesului la serviciu.

6.1. Descriere

Aceasta este o functionalitate care permite accesul, utilizatorului serviciului TELVERDE, numai dupa identificarea sa. În acest caz, dupa întâlnirea mesajul de întâmpinare al serviciului, utilizatorul îi este solicitata introducerea codului de autentificare. Codul de autentificare reprezinta un numar, definit de catre abonatul serviciului TELVERDE, a carui lungime poate varia de la o cifra pâna la maxim 30 de cifre. Dupa introducerea codului, acesta este verificat în lista codurilor acceptate. În cazul în care este acceptat, apelul este rutat catre destinatie (numar real sau mesaj înregistrat). Daca acest cod nu este introdus corect, utilizatorului îi este solicitata reintroducerea codului, iar dupa un numar de încercari gresite, apelul este rejectat. Numarul de încercari gresite trebuie ales în mod rezonabil, evitându-se astfel ocuparea liniei telefonice si implicit nefinalizarea apelului. De mentionat, este faptul ca introducerea codului de autentificare se poate face numai de la terminale (telefoane) care functioneaza în DTMF.

6.2. Parametri

6.2.1. Numarul de cifre al codului de autentificare - variaza între o cifra si 30 de cifre (preferabil maxim 6 cifre).
6.2.2. Mesaj înregistrat pentru introducerea codului de autentificare - secventa audio prin care utilizatorul este invitat sa introduca codul de autentificare.
6.2.3. Mesaj înregistrat pentru reintroducerea codului de autentificare - secventa audio prin care utilizatorul este invitat sa reintroduca codul de autentificare în cazul în care introducerea anterioara a codului este gresita.
6.2.4. Numarul de coduri de autentificare - maxim 100 de coduri pentru fiecare abonat.
6.2.5. Numarul de încercari permise pentru introducerea codurilor de autentificare - maxim 3.

7. Restrictionarea apelurilor de intrare - stabilirea accesului la serviciu a utilizatorilor.

7.1. Descriere

Aceasta este o functionalitate a serviciului care nu permite finalizarea apelului, în momentul în care informatia privind identificarea originii chematorului, figureaza în "lista neagra". În acest caz, apelurile sunt rutate catre un mesaj înregistrat, dupa care sunt rejectate. În momentul în care chematorul nu figureaza în "lista neagra", apelul sau este rutat catre destinatia dorita (numar de telefon sau mesaj înregistrat).

"Lista neagra" a apelurilor de intrare a abonatului - aceasta caracteristica permite blocarea accesului la serviciu în functie de originea apelului. "Lista neagra" este definita de catre abonat serviciului TELVERDE si cuprinde numerele de telefon si/sau prefixele de judet de la care acesta nu doreste sa receptioneze apeluri.

"Lista alba" a apelurilor de intrare a abonatului - aceasta este o caracteristica a serviciului care permite în mod expres finalizarea apelurilor, în momentul în care informatia privind identificarea originii chematorului figureaza în "lista alba". Acele apeluri care nu se conformeaza acestei cerinte, sunt rutate catre un mesaj înregistrat, dupa care sunt rejectate. În momentul în care originea/numarul de telefon al chematorului figureaza în "lista alba" apelul va fi rutat catre destinatia predefinita (numar de telefon sau mesaj înregistrat).

7.2. Parametri

7.2.1. Prefix de judet - reprezinta o combinatie de 2 cifre care identifica aria de numerotare din interiorul tarii. Acest prefix combinat cu un numar de abonat constituie numarul national. În cazul Bucuresti-lui prefixul este 1.

7.2.2. Cod de centrala - reprezinta o combinatie de 3 cifre pentru Bucuresti si 2 cifre pentru provincie, prin care se poate identifica centrala telefonica la care este conectat un utilizator.

7.2.3. Numarul numerelor aflate în "lista neagra" - maxim 200 numere.

7.2.4. Numarul numerelor aflate în "lista alba" - maxim 200 numere.

8. Rapoarte apeluri - contorizarea apelurilor realizate.

8.1. Descriere

Aceasta functionalitate permite înregistrarea informatiilor referitoare la apeluri: data la care s-a generat apelul, durata convorbirii, originea apelului, destinatia apelului, apelurile finalizate cât si apelurile nefinalizate. Înregistrarea acestor informatii se realizeaza pe o unitate de timp, definita de abonatul serviciului TELVERDE (minim lunar), în vederea întocmirii statisticilor. Deasemenea aceasta functionalitate permite contorizarea numarului de apeluri pe diferite segmente de rutare prin implematarea în arborele de rutare a unor contori virtuali, care pot fi listati în statistica.

8.2. Parametri

8.2.1 Durata perioadei de contorizare a informatiilor - minim lunar

8.2.3. Segmentul de rutare corespunzator specificat de abonat

PROPUNERE PRIVIND PLANUL DE NUMEROTATIE: NUMERE DE AUR, NUMERE DE ARGINT SI NUMERE ALOCATE ROMTELECOM

Numere de argint:
· 0800-11110, 0800-22220, 0800-33330, 0800-44440,
· 0800-11100, 0800-22200, 0800-33300, 0800-44400,
· 0800-11000, 0800-22000, 0800-33000, 0800-44000,
· 0800-11011, 0800-22022, 0800-33033, 0800-44044,
· 0800-12345, 0800-23456, 0800-34567, 0800-45678,
· 0800-01110, 0800-02220, 0800-03330, 0800-04440, 0800-05550, 0800-06660, 0800-07770, 0800-08880, 0800-09990,
· 0800-01100, 0800-02200, 0800-03300, 0800-04400, 0800-05500, 0800-06600, 0800-07700, 0800-08800, 0800-09900,
· 0800-01234, 0800-02345, 0800-03456, 0800-04567;

Numere de aur:
· 0800-00000, 0800-11111, 0800-22222, 0800-33333, 0800-44444,
· 0800-10000, 0800-20000, 0800-30000, 0800-40000,
· 0800-01111, 0800-02222, 0800-03333, 0800-04444, 0800-05555, 0800-06666, 0800-07777, 0800-08888, 0800-09999,
· 0800-01000, 0800-02000, 0800-03000, 0800-04000, 0800-05000, 0800-06000, 0800-07000, 0800-08000, 0800-09000
Tariful unei convorbiri la serviciul Telverde este echivalent cu cel al unei convorbiri obisnuite in reteaua Romtelecom (locala sau interurbana, inclusiv palierele orare pentru zilele de lucru, sâmbata, duminica si sarbatorile legale). Tarifare apelurilor finalizate printr-un mesaj se face cu valoarea unei convorbiri telefonice locale obisnuite.


| home | despre OTR | functionare | avantaje | exemple | contact |

© 2000 Ktel center - all rights reserved
web site designed by ArchiWeb